2006-03-13

Operation Enduring Beauty – Lägesrapport

Operation Enduring Beauty (renoveringen av min nyss inköpta lägenhet) går nästan efter tidtabell. Köksinredning som skulle byggas är byggd, alla väggar förutom den allt annat en spatiösa hallen är målade och flytten är halvt genomförd – jag själv är dock helt inflyttad. Listan över vad som återstår att göra är kort: hallen skall målas (fotlister skall även lackas), bokhylla skall byggas (det största av de delprojekt som återstår) och böcker samt lite krams skall hämtas från den gamla lägenheten. Vad gäller de mer adminstrativa delarna så har jag från och med internet och telefon (samma nummer som innan) och ett elavtal med Eon. Operation Enduring Beauty beräknas vara avklarad om en vecka, Inshallah.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en snabb en! Har bott i mitt nya hem 2 år och ännu har de där extra bokhyllorna jag behöver inte blivit byggda. Men det ska bli i vår - "om Gud vill"!

M Hazard sa...

Jag måste bygga dem, för jag har inga andra bokhyllor nu för jag har lovat bort dem till brorsan och Röda Stjärnan. Så att det går snabbt i det här fallet är av nödtvång, inte på grund av att jag har sån där disciplin eller vad det heter.

Anonym sa...

alltså att ha en egen lägenhet, och dessutom ha råd att fixa i den låter extremt borgerligt. Nästan tal om klassföräderi!

M Hazard sa...

Nja, jag tror inte att jag förråder min klass [mellanskikten) genom att äga en lägenhet.