2006-02-02

Hans C. Pettersson polisanmäld

Hans C. Pettersson, kristdemokrat i Malmö och vice ordförande i Civilförsvarsförbundet, har blivit polisanmäld för förtal och anmäld till Datainspektionen för brott mot PUL. Detta på grund av att Pettersson hängt ut bloggaren Jinge (www.jinge.se) på sin blogg "Jihad i Malmö"*. Petterssons tilltag är helt och fullt värt att förkastas, och vi får hoppas att Kristdemokraterna och Civilförsvarsförbundet agerar mot Pettersson. Läs mer om det hos anmälaren, Jinge. Hur har bloggaren fått tag på mitt hemliga nummer Bloggaren bakom "Jihad i Malmö" anmäld till Polis och DI * Jag väljer att inte länka till Pettersson, då jag inte vill hjälpa honom att sprida det som han skriver om Jinge

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jihad i Malmö är en förfärlig blogg. Jag har skrivit brev till Kristdemokraterna och frågat om de ställer sig bakom det som framförs på deras medlems blogg.
Ännu har inget svar influtit och frågan är väl om det någonsin kommer något.

M Hazard sa...

Vi får väl hoppas att en liten "bloggstorm" kan få någon att reagera, men jag är nog ganska pessimistisk.

olydig sa...

Jag skrev till dem redan i november utan att ha fått något svar. Undrar hur länge taktiken med att stoppa huvudet i sanden fungerar för kristdemokraterna.

Anonym sa...

Jag har väldigt svårt att se hur det hjälper att inte länka till Jihad i Malmö när man utan vidare kan hitta den genom att skriva in "Jihad i Malmö" på Google. Grabben skryter nu om hur mycket hans besökarantal ökats. Jag undrar verkligen om alla träffar är på grund av bilderna... Om man verkligen vill förhindra vidare spridning av Jinges personuppgifter så skulle ingen bloggare nämnt bloggens eller dess skapares namn i sammanhanget.

M Hazard sa...

David: Länkar jag till Jihad-Hasse bidrar till hans rankning, och jag vill inte länka till det som kan brytra mot PUL. Jag kunde skrivit mer om det i inlägget, men det är ju inte särskilt betydelsefullt.